«جاهایی که میخواستم باشم»، نمایش نقاشیهای آذرخش عسگری
شو روم اِماِماِیپی | ۱۸ مهر - ۷ آبان۱۴۰۴
۱۵ مهر، ۱۴۰۴ ۱۳:۰۰
پروژههای هنری مریم مجد (اِماِماِیپی)
«جاهایی که میخواستم باشم»
نمایش نقاشیهای آذرخش عسگری
۱۸ مهر تا ۷ آبان ۱۴۰۴
پروژههای هنری مریم مجد (اِماِماِیپی) برگزار میکند:
«جاهایی که میخواستم باشم»، نمایش خصوصی شامل ۲۸ اثر نقاشی رنگروغن از آذرخش عسگری است که از تاریخ ۱۸ مهر تا ۷ آبان ۱۴۰۴ در دفتر اِماِماِیپی به نمایش درمیآید.
این مجموعه نقطهی عطفی در زبان بصری آذرخش عسگری است. مجموعهی حاضر، بین سالهای ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ شکل گرفته است—دورهای پر از اضطراب، ناآرامی و تحولات اجتماعی. نقاشیهای او در این دوران بازآفرینی تصاویری هستند از مکانهایی که هنرمند در ذهن خود بهعنوان مفری در برابر بحرانهای شخصی و جمعی تصور میکرده است.
آذرخش عسگری (متولد ۱۳۶۱، تهران) هنرمند نقاش ایرانی است که در تهران زندگی و کار میکند. او در رشتهی نقاشی تحصیل کرده و بیش از دو دهه در صحنهی هنر ایران فعال بوده است. نقاشیهای او آمیزهای از خاطره، تخیل و بازنگری شخصی هستند—روایتهایی خیالگونه و چندلایه که میان مشاهداتش از اجتماع و تجربیات درونی، تعادلی شاعرانه برقرار میکنند. او علاوه بر نقاشی، در زمینهی مدیریت هنری، آرشیو و کلکسیون در گالری اثر و اِماِماِیپی فعالیت کرده است





